Openingstijden
Maandag 08:30 - 17:00
Dinsdag 08:30 - 17:00
Woensdag 08:30 - 17:00
Donderdag 08:30 - 18:00
Vrijdag 08:30 - 17:00
Zaterdag Gesloten
Zondag Gesloten

Neem direct contact op
Veelgestelde vragen
Bestellingen
Hoe kan ik bestellen?
  1. Kies de gewenste producten en klik op “In winkelwagen”. U gaat dan automatisch naar de winkelwagen. U kunt nu verder winkelen of verder gaan met bestellen. Als u in de webshop zit kunt u rechts bovenin via het symbool winkelwagen weer naar winkelwagen gaan. 
  2. In de winkelwagen komt u terug bij wat u gekozen hebt en kunt u nog wijzigingen aanbrengen.
  3. Daarna bevestigt u de inhoud van de winkelwagen door op “bestelling afronden” te klikken.
  4. Heeft u een account? Als u inlogt op uw account gaat het bestellen veel sneller. Heeft u nog geen account? Ook zonder account kunt u bestellen, dan hebben we nog wel even uw gegevens nodig. Dat is zo gedaan, een kwestie van invullen. We raden u aan een account te maken zodat al uw bestellingen en retouren op één plek hebt, u sneller kan betalen en u overal uw winkelmand kan bekijken. 
  5. Kies één van onze betaalmethoden.
  6. In de laatste stap vindt u een overzicht van uw bestelling. Tenslotte kan op deze plek ook nog een waardebon ingevoerd worden. 
  7. Accepteer de algemene voorwaarden.
  8. Door te klikken op ‘kopen’ accepteert u onze algemene voorwaarden en maakt u uw bestelling definitief.
Hoe vind ik een bepaald product?

U kunt een bepaald product vinden door onze zoek- en filterfunctie te gebruiken. De zoekfunctie vindt u rechts bovenin het menu en de filterfuncties vindt u links op de categoriepagina’s.

Hoe kan ik een waardebon gebruiken?

Het veld om uw waardebon in te geven bevindt zich in het winkelmandje en in de laatste stap van het betaalproces.

Belangrijke tips: regelmatig ontstaan problemen door typfouten. Let u op het verschil tussen grote en kleine letters, cijfers en letters en eventuele spaties of andere leestekens. Indien de code nog steeds niet werkt, vragen we u de voorwaarden van uw voucher goed door te lezen. Is het bijvoorbeeld alleen geldig vanaf een bepaald bedrag of op een specifiek product? Probeert u meerdere codes tegelijkertijd in te wisselen?

Het achteraf inwisselen van een kortingscode is niet mogelijk.

Hoe annuleer ik mijn bestelling?

Zolang de bestelling het magazijn nog niet verlaten heeft kunnen we deze voor u wijzigen of annuleren. U moet wel snel zijn, want dat zijn de Deveiligheidsschoen’ers in het magazijn ook. Neem daarom tijdig per e-mail of telefonisch contact op met onze klantenservice.

Wilt u uw bestelling retourneren na ontvangst van uw bestelling? Dat kan binnen 14 dagen na aflevering. We restitueren u, zodra de retourzending ons bereikt heeft. Het annuleren van een bestelling is kosteloos.

Hoe kan ik een bestelling retourneren?

In het geval dat u uw bestelling wilt retourneren geeft u dat dan alstublieft binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling per telefoon of e-mail aan ons door.

U kunt ook naar uw account gaan via https://deveiligheidsschoen.nl/account/. Onder tabblad ‘Mijn bestellingen’ treft u een overzicht van uw bestellingen. Klik op het ordernummer welke u wilt annuleren. Rechts onderin de bestelling klikt u op ‘artikelen retourneren’. Vul de reden van retournering in, in het formulier en klik op de knop ‘artikelen retourneren’. De kosten voor het retour sturen zijn voor de klant.

Verpakt u de waren alstublieft in de dozen waarin u de producten van ons geleverd heeft gekregen of een vergelijkbaar stevige verpakking, zodat de terugzending zonder schade kan geschieden. De schoenendozen zelf moeten onbeplant retour gestuurd worden.

Waar kan ik mijn bestelhistorie terugzien?

Een overzicht van al uw bestellingen vindt u in uw account onder het tabblad ‘Mijn bestellingen’. Daar kunt u uw bestelhistorie en de rekening van iedere bestelling inzien. U kunt hier ook uw bestelling opnieuw plaatsen.

Is er bij het bestellen een minimum en maximum hoeveelheid?

Wij hanteren geen minimum hoeveelheid die besteld moet worden. Bij bepaalde aanbiedingen behouden wij ons het recht voor beperkingen in de bestelhoeveelheid te hanteren.

Hoe kan ik mijn bestelling als geschenk versturen?

Wanneer u een bestelling als geschenk wilt versturen, kunt u in de laatste stap van het bestelproces een opmerking invoeren: “De bestelling is een cadeau, geen factuur toevoegen”. In het veld bij ‘Opmerking’ kunt u opgeven wanneer u uw bestelling wilt laten afleveren bij de ontvanger.

Betaling
Welke betaalmethoden kan ik gebruiken?

Bij ons kunt u eenvoudig betalen met één van onderstaande opties:

iDeal
Doe je aan internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Bunq, Friesland Bank, ING, Knab, Rabobank, SNS Bank, SNS Regio Bank of de Triodos Bank? Dan heb je toegang tot iDEAL, de gemakkelijkste manier van betalen op internet. Met iDeal kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk online betalen vanuit de vertrouwde internetbankieromgeving van uw eigen bank.

PAYPAL
Via paypal kun je eenvoudig en veilig betalen zonder daarvoor een creditcard bij de hand te hebben. Een account aanmaken om paypal te gebruiken is erg eenvoudig en kan gedaan worden tijdens het aankoopproces.

Bankoverschrijving (vooruitbetalen)
Vooruitbetalen houdt in, dat je na het invoeren van je bestelling zelf het openstaande orderbedrag op de bankrekening van Deveiligheidsschoen.nl overmaakt. Vermeld bij het handmatig overmaken altijd het ordernummer uit je orderbevestiging.

Vooruitbetalen is niet de snelste manier van betaling. Zo kan de overboektijd één tot drie dagen duren. Zodra wij de betaling ontvangen hebben versturen we de bestelling nog dezelfde dag.

Bancontact / Mister Cash
Voor onze klanten in België bieden wij de populaire betaalmethode Bancontact aan. U kunt via deze service direct online afrekenen via uw eigen vertrouwde bankomgeving.

Waar vind ik de factuur van mijn bestelling?

De factuur ontvangt u per mail.

Is een verandering in mijn factuuradres mogelijk?

In sommige gevallen kunnen wij het afleveradres nog voor u wijzigen. Neem even contact met ons op.

Buiten bestellingen om kunt u uw afleveradres wijzigen via tabblad ‘Afleveradres’ in uw account.

Is een verandering in mijn afleveradres mogelijk?

Het achteraf wijzigen van het afleveradres van een bestaande bestelling is alleen mogelijk als de goederen ons magazijn nog niet verlaten hebben. Houd hierbij het volgende in de gaten:

Bij betaling per factuur moeten we de wijziging van het afleveradres echter volledig uitsluiten vanwege de hieraan verbonden kredietbeoordeling.

Als u het afleveradres wilt wijzigen, annuleert u de bestelling bij ons en bestelt u daarna de goederen op het gewenste afleveradres. Neem daarvoor even contact met ons op per mail of telefoon.

Zijn mijn betalingen en andere transacties veilig?

Deveiligheidsschoen.nl hecht veel waarde aan uw veiligheid. Als onderdeel van uw bestelling wordt u gevraagd om persoonlijke gegevens in te geven. Dit zijn gegevens die Deveiligheidsschoen.nl nodig heeft om uw bestelling te kunnen voltooien. Alle persoonlijke gegevens worden vertrouwelijk behandeld door Deveiligheidsschoen.nl en in overeenstemming met de relevante wettelijke bepalingen.

Verzending
Wat zijn de verzendkosten?

Bij Deveiligheidsschoen.nl betaalt u geen verzendkosten.

Hoe lang duurt het verzenden?

Wij doen ons best om uw bestelling zo snel mogelijk te verzenden. Wanneer u op werkdagen voor 16:00u uw bestelling plaatst ontvangt u uw bestelling met 1 tot 2 werkdagen in huis. Voor sommige producten is de levertijd langer. Heeft u uw producten snel nodig en wilt u zeker weten dat u uw bestelling op tijd in huis heeft? Neem dan gerust even contact met ons op.

Is verzending naar een ander land mogelijk?

Ja, neem contact met ons op om te informeren naar de specifieke verzendkosten.

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

U krijgt bij uw verzendbevestiging een trackingcode. Met deze code kunt u op de hoogte blijven van de transportstatus van uw bestelling. Ook kunt u in uw account onder tabblad ‘Mijn bestellingen’ de status van uw opdracht volgen.

Hoe worden mijn producten voor de verzending verpakt?

Hoogwaardige producten verdienen een hoogwaardige verpakking. Deveiligheidsschoen.nl hecht er veel waarde aan dat alle bestellingen veilig en onbeschadigd aankomen. Deveiligheidsschoen.nl heeft veel verschillende kartonformaten op voorraad, die allemaal geschikt zijn voor het verzenden van schoenen en accessoires.

Wat gebeurt er wanneer ik niet thuis ben?

Na de eerste poging laat de bezorger een briefje achter waarop aangegeven staat wanneer de bezorger opnieuw komt. Ook kunt u contact opnemen met de bezorger om een geschikt aflevermoment af te stemmen.

Wordt mijn pakket bij de buren afgeleverd?

Dat kan. Wanneer u niet thuis bent zal de bezorger het pakket verzoeken bij de buren achter te laten. Wanneer dit niet mogelijk is, volgt de volgende werkdag een nieuwe bezorgpoging. Wanneer het onwenselijk is dat uw pakket bij de buren bezorgd wordt, vermeld dit dan in het veld ‘Opmerkingen’ tijdens de laatste stap van het plaatsen van uw bestelling.

Wat doe ik wanneer mijn bestelling kapot/beschadigd wordt bezorgd?

Indien mogelijk, vragen we u een kapot pakket te weigeren bij bezorging. Het wordt dan kosteloos aan ons teruggestuurd en u ontvangt nieuwe producten. Heeft u het toch geaccepteerd? Neemt u dan zo snel mogelijk contact met ons op.

Gebruikersaccount
Hoe kan ik een gebruikersaccount aanmaken?

Ga naar uw account door naast het winkelwagentje, rechts bovenin de website, en klik op ‘Account aanmaken’. 

Voer bij het veld "Wachtwoord" een wachtwoord in. Voor een veilig wachtwoord raden we een lengte van minstens 6 tekens aan, alsmede het gebruik van speciale tekens, cijfers en hoofdletters en kleine letters. Onthoud uw wachtwoord en uw opgegeven e-mailadres, want u hebt deze informatie nodig voor toekomstige logins.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten – wat nu?

Bij het inloggen vindt u onder het invulveld voor het wachtwoord de link ‘Wachtwoord vergeten’. Vul hier uw e-mailadres in waarmee u zich bij ons hebt aangemeld. Wij sturen u dan een e-mail met een link waarmee u uw nieuwe wachtwoord kunt herstellen.

Hoe kan ik mijn gebruikersgegevens verwijderen?

Als u uw gebruikersaccount niet langer nodig hebt, kunt u uw account op elk moment deactiveren. Wij nemen graag de deactivering van uw klantenaccount voor u over. Stuur ons een mail of bel ons met dit verzoek.

Hoe kan ik mijn gebruikersgegevens wijzigen?

In uw account kunt u uw naam, e-mailadres en wachtwoord wijzigen via ‘Accountinformatie’. U kunt de afleverings- en factuuradressen bekijken en wijzigen onder tabblad ‘Factuuradres’ en ‘Afleveradres’.

Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

In uw account onder tabblad ‘Accountgegevens’ kunt u uw wachtwoord wijzigen. U kunt uw wachtwoord wijzigen door eerst uw huidige wachtwoord in te geven en dan uw nieuwe wachtwoord, dit nieuwe wachtwoord dient u vervolgens nog een keer te bevestigen.

Herroepingsrecht
Ik ben niet tevreden met de producten, wat nu?

Alle producten die u in onze shop vindt, zijn door onze experts zorgvuldig geselecteerd en op kwaliteit gecontroleerd. Wij bieden uitsluitend schoenen aan van fabrikanten met een goede reputatie. 

De schoenen mogen binnen 14 dagen geruild worden, als de artikelen en verpakking in goede staat en onbeschadigd/onbeplakt zijn. U kunt een retourzending via de mail aanmelden. En bij verzending pakbon insluiten. Binnen 5 dagen na ontvangst van de retourzending wordt er een eventueel gewijzigd factuur op gemaakt en het eventuele verschuldigde bedrag aan u overgemaakt. De kosten van retourzending komen voor uw rekening.

Als een artikel niet goed is of verkeerd geleverd, wordt het totale aankoopbedrag terugbetaald. De retourzending vindt zo snel mogelijk plaats, in ieder geval binnen 14 dagen nadat u uw klacht die u (binnen 2 dagen) aan ons heeft gemeld per e-mail of brief. Het artikel en de verpakking moeten vanzelfsprekend onbeschadigd en in originele staat zijn.

Op alle artikelen wordt door de leverancier een garantie gegeven bij correct gebruik. Dit overeenkomstig de normering die voor het product geldt genoemde garantie geldt gedurende een periode van 6 maanden na levering en is van toepassing op productiefouten. Beoordeling of er sprake is van productiefouten is uit te voeren door de leverancier of producent. Gebruikersfouten zijn uitgesloten van garantie. Beoordeling of er sprake is van gebruikersfouten is uit te voeren door de leverancier of producent. U dient zelf zorg te dragen voor verzending naar deveiligheidsschoen.nl.

Hoe doe ik beroep op mijn herroepingsrecht?

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Let op: vanwege hygiënische redenen en/of vanuit het oogpunt van gezondheidsbescherming verliest u uw herroepingsrecht zodra de schoenen of accessoires zijn gebruikt. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via schriftelijk, per post, fax of e-mail op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen.

U kunt ook naar uw account gaan via https://deveiligheidsschoen.nl/account/. Onder tabblad ‘Mijn bestellingen’ treft u een overzicht van uw bestellingen. Klik op het ordernummer welke u wilt annuleren. Rechts onderin de bestelling klikt u op ‘artikelen retourneren’. Vul de reden van retournering in, in het formulier en klik op de knop ‘artikelen retourneren’. De kosten voor het retour sturen zijn voor de klant.

Privacy
Worden mijn klantgegevens veilig behandeld?

We doen er alles aan om uw privégegevens ook echt privé te houden. We vragen wel gegevens van u, zodat wij u zo goed mogelijk kunnen helpen. Welke gegevens we vragen en waarvoor we ze gebruiken leest u hieronder. Ook ziet u wat uw rechten zijn, wie toegang heeft tot uw gegevens en hoe lang u uw gegevens kunt bewaren.

Waar kan ik het privacybeleid vinden?

Ons privacybeleid vindt u hier.

Waar kan ik de algemene voorwaarden vinden?

Onze algemene voorwaarden vindt u hier.

Wat betekent het Webshop keurmerk?

Om dit keurmerk te krijgen moet een webshop een certificatieprocedure doorlopen. Het keurmerk staat voor veilig en betrouwbaar online kopen.

De webshop is onafhankelijk gekeurd door Webshop Keurmerk en voldoet aan de nieuwste Europese wetgeving. 

Uw betalingen zijn veilig, er is voor u een onafhankelijk geschillencommissie, u heeft 14 dagen bedenktijd en kunt de producten achteraf betalen. Klantbeoordelingen zijn online inzichtelijk voor transparantie. 

Klachten en geschillen

Wanneer u een klacht heeft over een product of onze service heeft neemt u dan contact op met onze klantenservice. U kunt ons bereiken op telefoon: 033 489 32 53. Maandag tot en met vrijdag van 9:00 tot 17:00. Of per E-mail: [email protected]

U ontvangt een ontvangstbevestiging dat wij uw klacht in behandeling nemen en uw klacht wordt binnen 2 werkdagen inhoudelijk beantwoord.

Indien u niet tevreden bent met de afhandeling van uw klacht dan kunt u deze ook ook voorleggen aan de Stichting Geschillen Commissie – Geschillencommissie Webshop (www.sgc.nl).